2015. augusztus 6., csütörtök

Tolltartók



Vészesen közeledik az új tanév. Ezt  elsősorban onnan tudom, hogy a reklámok már szinte csak erről szólnak, Én meg reflexből rohannék tanszereket vásárolni, aztán eszembe jut, hogy nem kell már. A Nagy egyetemista, és önellátó, a Kicsi meg majd az utolsó pillanatban hajlandó lesz felemelkedni a számítógép elől, és megvenni ami kell. De csak a legegyszerűbbet, mert minden más ciki. Ami nekem tetszik, az meg ultra ciki.  Azért tavaly simán lenyúlta a Budmil tolltartómat, amikor az övé tönkre ment. Így megint én maradtam eszköz nélkül. Ez okozott egy kis nehézséget, mert folyton a nevelőibe kellett kilépni tollért. 
Szóval már egy ideje keresgélem a nekem valót, vagy egy használható leírást. De nem találtam. Nem nagyon szeretem a nagy, emeletes tolltartókat, a kerek cipzárosakat sem, és a neszesszer formájú sem jön be. Nem lehet bennük rendet tartani, egymás hegyén-hátán halmozódik benne minden. A kedvenceim a bőr szemüvegtartók, amik midig átlényegülnek nálam tolltartóvá. Néhány napja láttam pár klassz újrahasznosított farmer tolltartót, ami tetszett. Varrni viszont nem tudok. De horgolni igen! 

Tegnap és ma ez a két darab "szaladt le" a horgoló tűmről.



Elsőnek ez a lila, csíkos madár. Catania fonalból, kettes horgolótűvel jó sűrűre horgolva, hogy ne kelljen bele bélés.  Semmi varrott rész nincs benne, és nincs is rá szüksége. A csőr alatt patent lesz majd. Egyszerű, szerintem a gyerekek egyik kedvence lesz. De már kezdettől fogva "tanuló darabnak" szántam, hogy a titkokat megtanuljam. Be kell valljam, nincs semmi titok benne. Meghorgolom az alját, utána pedig csak körbe-körbe haladok. Végig rövid pálcával, hogy ne potyogjon ki belőle még a tollbetét sem. 

Míg dolgoztam, addig megszületett a fejemben a Minyon tolltartó mintája is. Picit keskenyebb, és a hajba rejtett húzószállal záródik. 
Szintén Catania fonalból kettes tűvel horgoltam.  



Neked melyik tetszik jobban? Miért?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése