2015. október 9., péntek

Kreatív horgolás magazin



Igen, jól gondolod, ez most egy kritika lesz.

Először el kell mondjam, hogy nagyon vártam ezt a horgolós magazint. Szeretem a Praktika újságot, régebben meg is vettem minden számát, most már csak a könyvtárban nézem át őket. Elfogyott a helyem a könyves szekrényben. Meg a polcon. Meg a ruhás szekrény aljában. A lakás méretei fixek, több bútor nem fér. Én meg olyan gyűjtögetős típus vagyok, nehezen válok meg a dolgaimtól. A könyvektől, újságoktól meg különösen. Szóval helyhiány miatt nagyon megválogatom, hogy mit engedek be a lakásba. De ezt az újságot nagyon vártam. Már október elején, még a magazin megjelenése előtt elkezdtem "zaklatni" Pesten tanuló nagyobbik fiamat, hogy feltétlen hozzon nekem ilyen újságot. Pár nap múlva elküldtem neki a képet a címlapról, hogy el ne tévessze. Ahogy megjelent az újság,  akkortól pedig minden este rákérdeztem: Megvetted már? Szegény gyerek! Igaz, már elég rutinosan mozog a különféle kreatív és fonal boltokban, hát ezt is megoldotta. Pedig voltak félelmeim. Elfelejti. Nem kap. Elkapkodják. Ezeket a félelmeket csak felerősítették a különböző kreatív csoportokban olvasott "XY újságosnál nem lehet kapni; Z-től az utolsó darabot vettem meg" típusú hozzászólások. Szóval igen felfokozott hangulatban vártam, hogy megérkezzen a gyerek a nagy faluból, és hozza végre az újságomat.  

De most itt van, végre! 
Első ránézésre: Elegáns, egyszerű, áttekinthető, szellős, szinte könnyed. 
Második ránézésre: Hol vannak a mintarajzok? Ja, csak szöveges leírás van! 
Harmadik ránézésre: Mi??? Ez kínaiul van, vagy csak én nem tudok horgolni?
Negyedik ránézésre: Hát... van kódfejtés hátul, de így nehéz lesz a munka :(

Nem értem. Nem értem, hogy miért kell ennyire túlbonyolítani a leírásokat. Értelmetlen rövidítések tömkelege. 
"1. kör: Fp a ht-től számolt 3. lsz-be ( a kihagyott lsz-ek fp-nek számítanak)" "6 fp a köv lsz-be ford a darabot úgy, hogy a lsz sor másik oldalán folytassuk a munkát. " 

Aztán kapcs. ford, és még egy forintot sem kért érte senki :) Jelentem kezdek beszélni újmagyarul. Most már értem, hogy miért olyan bonyolult egy-egy angol nyelvű mintaleírás. 

Megbántam-e, hogy megvettem? Nem. Határozottan nem. Van benne néhány tetszetős darab, az új horgolási nyelvet egy idő után biztosan megtanulom kódolni. Megtanultam már ennél bonyolultabb dolgot is. 

Mi az ami nagyon tetszik benne? Nem túlzsúfolt, Csak horgolt darabok vannak benne. Nagyon jók a magyarázó  részek.

Kinek ajánlom? Elsősorban kezdőknek, ha elég motiváltak és kitartóak. 

Mivel lehetne jobbá tenni? Ha a minta leírások mellett minta rajzok is lennének. (pl a kendőnél, vagy a virág motívumoknál)

Biztosan nem egyszerű egy ilyen újságot létrehozni, és minden kezdet nehéz. Remélem a következő szám már kicsit felnőttesebb lesz, több amigurumi szerepel benne és tartalmaz mintarajzokat is. Én már nagyon várom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése