2020. július 5., vasárnap

Kreatív 2020. - Környezetbarát legyen :)

Saját kihívásomat eddig kicsit hanyagoltam.  A kihívásról bővebben itt olvashatsz.

Horgoltam én, persze, elég sok dolgot, majd szépen sorban jönnek azok a bejegyzések is. Az első poszt viszont legyen akkor környezetbarát, vagyis az 5. pont. A műanyagmentes júliust úgy sem tudom betartani, az idén már meg sem fogadtam... 

Pár napja az egyik horgolós csoportban szembe jött velem egy horgolt arctisztító korong szett. Sokadjára. Nagyon szépek voltak a színei :) Nekem meg van egy csomó maradék fonalam. Tudjátok, még a hőmérséklet takaróhoz vásároltam be, anno. Persze készül a nagyi négyzet takaró is, de arra most nagyon meleg van. Ilyenkor csak apróságokat tudok alkotni. 


Így néz ki az én készletem. Semmi extra, semmi flanc. Néhány színes korong, egy felakasztható tartó, egy mosózsák. A színekről csak annyit, hogy próbának nem a kedvenc színeimet választottam :) 


Így tárolom. A felakasztható tartót a fürdőszobai szekrény polctartó pöckére akasztottam. A mosózsákot pedig egy másik pöcökre. A mosózsák egyben szappanzsák is, illetve annak is kipróbáltam. Hát... na az nem igazán vált be. Az arctisztító korongok viszont jobban szerepelnek, mint ahogyan számítottam rá. Pár napja már használom őket. Puhák, az arcnak kellemesek, leszedik a napi port, ezt azt. Sminkre én nem tudom tesztelni, mert még mindig nem sminkelek egyáltalán. 
Néhány korongot adtam a barátnőmnek és a kisebbik fiam barátnőjének kipróbálásra, tesztelésre. A Kicsi barátnője kipróbálta, használhatónak találta. A másik visszajelzést még várom. 



Hogy miért környezetbarát? Mert mosható. 40 fokon akár mosógépben is, ehhez kell a mosózsák, hogy ne szóródjon szét. Persze mosható kézzel is, rögtön használat után. (Én még csak így mostam az enyémeket.) Jó alternatívája a készen kapható, eldobható vattakorongoknak. Nálam plusz pont, hogy az eddigi korongok igazán maradék fonalból készültek. Sőt, maradékok maradékából. 

Ha egy picit is tudsz horgolni, akkor ezeket a korongokat percek alatt el tudod készíteni. Amire szükséged lesz, az 100 % -os nem mercerizált pamutfonal, vagy bambusz fonal, vagy organikus pamut. /Én Alize Cotton Gold fonalakkal dolgoztam, ez pamut és műszál keveréke 
55 % pamut, 45 %akril). Sok helyen olvasom, hogy a Catania fonalat javasolják. Nem tudom, nekem az fürdőpamacsnak nagyon nem vált be. Nehezen száradt, és hamar büdösödött :( /

Egy korong (nálam) 3 körből áll. Az eldolgozásra kell picit jobban figyelni, hogy használat és mosás közben ne tudjon kibújni az a fránya szál. Persze a körök száma függ a fonal vastagságától, a tűtől, és attól, hogy mennyire horgolsz szorosan, vagy lazán. 

És te? Kipróbálnád? Használnád? Esetleg már használod is? Ha igen, akkor megmutatod? 

Ha csatlakoznál a kihíváshoz, akkor csak annyit kell tenned, hogy az eredeti bejegyzésem alá bemásolsz egy linket, és használod a #kreatív2020 hashtaget. 

1 megjegyzés:

  1. Tapasztalat a szappanzsákról:
    Miután "beavatódott" a zsák, azaz magába szívta a szappant, egészen jól használható. Meglepően jól! Kellően habzik, megfelelően dörzsöl, szóval tényleg ki kell próbálni mindent mielőtt véleményt mondunk róla.

    VálaszTörlés