2015. április 26., vasárnap

Fürdőszobai ez meg az

Úgy kezdődött, hogy megkérdezték, lennék-e próbababa. Különleges szappant kellene kipróbálni. Kecsketejes, meg nem emlékszem még mi minden van benne. A kedvenc kézműves szappanosom kért meg. (Aki civilben védő néni, de pár éve elkezdett szappant főzni. Szenzációs szappanjai vannak ám!) Hát lehet egy ilyen kérésre nemet mondani? Nekem nem sikerült. És akkor már rendeltem levendulás szappant is, meg marha epéset is. Ez utóbbit persze foltot tisztítani.

Nem tudom, hogy ti használtok-e szappant. És ha igen, nektek is gondot jelent-e a tárolása? No én most készítettem egy szappanzsákot. Natúr Catania fonalból, levendula színű megkötővel. 





Azért Cataniából, mert ez 100% pamut. Ha a babaholmikhoz megfelelő, akkor az én bőrömnek és szappanomnak is jó lesz.

Ezzel a lendülettel horgoltam egy hablabdát/fürdőpamacsot is. Szintén natúr és lila Catania fonalból. Kíváncsi vagyok, hogyan válik majd be. Mennyire habosítja fel a szappant/tusfürdőt? Meddig bírja? Egy biztos, ez nem fog 2-3 használat után szétesni. Ismerős amikor a hablabda közepén kilazul az összekötő szál és szétesik a labda egy hosszú zsákká? Innentől naponta lehet újra kötözgetni. Na az én fürdőpamacsommal ez biztosan nem történik meg.
Ami még mellette szól, hogy 40 Celsius fokon akár géppel is mosható. Reményeim szerint sokszor.
Hátránya, hogy drága. A felhasznált alapanyag ára úgy 500 Ft. Mivel jó kis tömött horgoltam úgy 4 órán át. Na jó, közben tévét is néztem.


Munka közben azon gondolkodtam, hogy nem vagyok normális. Hablabdát már 95Ft/db áron is lehet venni. Igaz, nem tart sokáig, talán két fürdés után szétesik. Meg láttam 689 Ft/db áron is. Annál én is azt kérdeztem, hogy mi kerül ebben ennyibe? Azt mondták, hogy az bírja a strapát. Bírta is. Három hétig. Aztán szétesett. Az járt az eszembe, hogy ezt a fürdőpamacsot, amit most készítek, ha  egy kézműves vásárban szeretném megvenni, akkor vajon mennyiért árulnák? Alapanyag ára alsó hangon 500 Ft. Ráfordított idő, nagyjából négy óra. Adó, tb járulék, helypénz. 2000 Ft-ért odaadnám? Lenne valaki aki adna érte ennyi pénzt, amikor jóval olcsóbban is hozzájut hasonló termékhez?
Utána pedig az jutott eszembe, hogy ez azért mennyivel kevésbé terheli meg a környezetet, mint a műanyag társai. Mosható, ezért tovább használható. Mivel 100% pamut, ezért ha végül már nem használható tovább, akkor is lebomlik. Lehet, hogy mégis lenne, aki fizet ilyen termékekért.

Én ma használatba veszem a "kincseimet".  Ha beválik, akkor készítek még néhányat. Ajándékba.




Fontos kiegészítés:
A fürdőpamacs tiszta pamut fonalból nem működik :(
Az a legnagyobb hátránya, amit előnynek gondoltam. Magába szívja a vizet, és sajnos magában is tartja, a szappanhabbal együtt. Ezért inkább bőrradírként, vagy masszírozóként funkcionál. 
Az ötlet ettől függetlenül jó, csak a választott alapanyag nem megfelelő. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése