2017. január 21., szombat

Legfrissebb tudományom, avagy #CsKM 1.

De mi az a CsKM? Egészen Panka, az Egészen Panka blog házigazdája játékot hirdetett, Csak Kötök és Mesélek, vagyis #CsKM címmel. Minden hónapra egy téma, és hónap végéig kell posztolni az adott témában. 

Nos, az én legfrissebb tudományom nem kötés, bár ott is tanultam valamit, de azt még nem mutathatom meg. Szóval vissza a témához: legfrissebb tudományom a trapestry horgoláshoz köthető. Nézem már jó ideje, be is léptem a facebookon a csoportba, és csak ámulok, bámulok, hogy milyen szépségek születnek ezzel a technikával. Nem tudom, hogy magyarul milyen nevet lehetne adni neki. A technika lényege, hogy szövet hatást kelt a kész darab, főleg táskákat szoktak ezzel a technikával horgolni. Több szállal dolgozunk, mint a norvég mintánál, és azt a szálat, amit éppen nem használunk a munkán belül vezetjük. A profik akár több szálat is használnak. 

Hát én még nem vagyok profi, nagyon nem. Az elméleti tudást, amit a témába vágó videók nézegetésével szereztem egy amigurumi figura pocakján teszteltem. Jelentem majdnem hibátlanul sikerült kivitelezni, igaz egyszerre csak két szállal dolgoztam. 


A jobb oldali pocakon csak a szivárvány alatt vezettem a fehér szálat. A bal oldali pocakkezdeményen pedig végig, a fehér alatt a színes szálat, a színes alatt pedig a fehér szálat. Technikailag kifogástalan volt mindkét munkám. Amigurumi horgolásához viszont nem vált be a ez a módi, sajnos. A bal oldali darabnál az volt a gond, hogy nem maradt hófehér a hátrész, a jobb oldalinál pedig, hogy a has tömörebb, vastagabb lett, mint a hát és magasabb is. Viszont elmondhatom, hogy ezt a technikát is kipróbáltam. :) Használni is fogom a későbbiekben.

Trapestry horgolással készült táskák: 
Meseszép táskák

Ha van kedved, olvasd el a többiek blogbejegyzését is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése