2018. január 2., kedd

Két színű horgolt körsál



Nagyjából 10 dkg maradék Bravo Originals Schachenmayr fonal alakult át körsállá az elmúlt napokban. 
Ötletgyűjtés közben tévedtem "anyahajó" blogjára. Ott találtam ezt az egyszerű de mutatós mintát, amit tovább gondoltam a meglévő fonalhoz. Eredetileg két egyszerű körsálat szerettem volna, de külön-külön kevésnek bizonyultak. A két szint több bontás után végül úgy dolgoztam össze, hogy tekeréstől függően lehet egyik oldala csak bordó/barna, vagy ha viselőjének úgy van kedve, akár felemás is. 

Rövidítések:
lcsz: láncszem
erp: egyráhajtásos pálca

Elkészítés: 
35 láncszem. Ebben az esetben a minta kialakítása előtt a láncszemekre egy-egy rövid pálcát horgolunk.  Vagy kezdhetjük rögtön félpálcás sorral is. 
A következő sor mintabeosztása: 3láncszem; * két láncszemet átugrunk; a harmadik láncszembe 2 erp 1 lcsz 2erp; 2 láncszemet átugrunk, 1 erp* -ezt ismételjük a sor végéig. Úgy kell kijönnie, hogy az 1 erp essen a sor végére. 
A következő sor: 3 lcsz sormagasítás (megfelel egy erp-nek). Utána egy legyező, egy erp, pont úgy mint az előző sorban. A legyezőknek az előző sor legyezőinek egy láncszemes ívébe kell kerülniük.
A sálat oda-vissza horgoljuk, a kívánt hosszúság eléréséig. Én 20 soronként váltottam szint. A sálat félpálca sorral zártam, majd a két végét összevarrtam. 


Mintarajz innen


A körsál egy kolléganőmnek készült, az ő kedvenc színeiből. Remélem tetszeni fog neki! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése