2018. július 27., péntek

Fonalmánia a táborban

Táborra készült. 


Az elmúlt hetet ismét táborban töltöttem, most napközis Erzsébet-táborban. Amikor azt kérték, hogy közel 100 gyerekre vásároljak be fonalat, horgolótűt, kötőtűt, azt hittem viccelnek velem. El sem tudtam képzelni, hogy ennyi gyerekkel hogy lehet "fonalazni".  Tartottam már nagy tömegnek fonalas kézműves foglalkozást, de hogy öt napig ennyire leköti a gyerekeket, na ezt nem gondoltam. 
Rengeteg fonalat elhasználtunk! A munka több fronton folyt, folyamatosan. 


1. "front": Kötés
Maroknyi lelkes gyerek 5 napon keresztül tanulta a kötés rejtelmeit. Igen sikeresen. Ma délutánra elkészült néhány kötött darab. 
Telefontok kötve 



2. "front": Pomponozás
Itt folyamatosan 1-2 felnőtt segítette a gyerekeket. Készült pompon kicsiben, nagyban, karton karikán és műanyag pomponkészítőn. Nem untak rá. 

Ilyen pomponkészítővel dolgoztunk 

3. "front": Polip készítése
Itt is folyamatos volt a munka. A polipok a fonalbabákhoz hasonlóan készültek. Kis segítséggel a legkisebbek is el tudták készíteni. 

Bandzsa polip, a prototipus


Polipok és pomponok
4. "front": Horgolás
A horgolást én tanítottam.  A szakköröseim, mert szerencsére voltak néhányan, ha nem is végig, folytatták a szakkörön tanultak szerint. N. egy amigurumi mackóhoz kezdett hozzá. Sajnos nem fejezte be, de majd szeptemberben. Cs. végre megtanulta a rövidpálcát. (Amúgy ő a legkisebb, és ő horgol a legrövidebb ideje is.) B. csak két napot táborozott. Balkezes, de már tud annyira horgolni, hogy tudtam neki segíteni magyarázattal is. 
És nagyon sokan megtanulták legalább a láncszem horgolását. 

Készül N. macija

Tájkép horgolás közben

Horgolt karkötők



"Balkezes" virág 


Néhány szösszenet a táborból:

1. Mit csináltál már?
Cseppnyi szöszke lány áll meg a barátnője mellett, aki már reggel óta tanul horgolni. 
- Mit csináltál már? - kérdi
A barátnő büszkén mutatja a kb. 20-30 viseltes láncszemből álló valamit, ameddig jutott.
- Jó,jó, de mégis mit csináltál egész nap? 
- Horgoltam.
- De mit horgoltál? Mutasd már!!! 

2.  Maci
A legelevenebb kisfiú is leül horgolni. Nagyon igyekszik, időnként a nyelvét is kidugja, hátha úgy jobban halad. Mellette N. horgol, már egészen jól elhaladt a macival, lassan lehet tömni a testet. A kisfiú elkészül a láncszemekkel, már átéri a csuklóját. Eldolgozom a karkötőt, felkötöm a karjára. Megdicsérem a türelméért, és a kitartásáért, mire ő:
-Akkor kezdhetjük a medvét.
-Milyen medvét? - kérdezem.
- Hát olyat. - mutat N. munkájára. 
És nem érti, hogy ő erre még nem képes, ehhez még nagyon sokat kell tanulnia. A délelőtt további részét duzzogva tölti mellettem, időnként megjegyezve, hogy: 
- De akkor miért tanultam meg horgolni?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése