2018. december 30., vasárnap

Körsál sapkával

Az úgy volt, hogy beleszerettem egy mintába. Igazából először rosszul horgoltam meg, két ökocekkernél is. Úgy is jó volt ☺Aztán alaposabban megnéztem a videót, és rájöttem, hogy hogyan is kellene... Meg még a nyáron kaptam két gombolyag cirmókás fonalat. Maradék fonalak, címke nélkül, azzal, hogy sapkának remek. 
Na ebből a két dologból készült a legújabb körsálam és sapkám. A körsál kétszer áttekerős. (Néhány mosás után háromszor is lehet majd tekerni.) A sapka  kicsit szellős, de kapucni alá pont jó. 


Körsál sapkával

A minta nevét, vagy rajzos leírását kerestem egész délután, de nem találtam. Ezért lerajzoltam. Eddig még soha nem rajzoltam mintát. 


Anyagigény: kb 20 dkg fonal (bármilyen)
Tű: A fonalnak megfelelő horgolótű

1. sor: 22 láncszem (vagy néggyel osztható szemszám+2 szem)
2. sor: 3 láncszem magasítás (ez egy erp-nek felel meg), majd 1 erp a tűtől számított negyedik láncszembe; 3 láncszem, majd 2 láncszem kihagyással 2 rp a láncszemsorba; 3 láncszem, majd 2 erp két láncszem kihagyással a láncszemsorba. Tehát egyszer 2 erp, egyszer pedig 2 rp; váltakozva a sor végéig. Köztük mindig 3 láncszem, és az alapsoron 2 láncszem mindig kimarad. 
3. sor. Innen már könnyű dolgunk van. Ha az előző sorban erp volt, akkor annak a tetejére rp megy, ha pedig rp, akkor annak a tetejére erp megy. Köztük mindig 3 láncszem.
Ha a sor rp vel zárul, akkor 3 láncszem magasítással fordulunk, ami mindig egy erp-nek felel meg.
Ha a sor erp-vel zárul, akkor 2 láncszem magasítással fordulunk, ami egy rp-nek felel meg. 

Igazából nem nehéz. Oda-vissza haladva dolgozunk, a kívánt hosszúság után pedig összehorgoljuk a sál két szélét. Eleinte gondolkoztam a gombos megoldáson, hogy ha akarom körsál, ha akarom rendes sál, de aztán mégis a klasszikus megoldás mellett döntöttem.

Körsál
A sapkán sokat gondolkoztam. Ez a minta kicsit szellős, de nem akartam eltérő mintájú sapkát. 
Egy pont jó sapkámhoz igazítottam. Oldalról horgoltam, a fenti mintát használva. Amikor elértem a fejem körfogatág, (illetve annál kb 2 cm-rel kisebbre hagytam) egyszerűen összehorgoltam egy csőnek. A tetejét összehúztam szorosan. Az alját rövidpálcákkal körbeszegtem, 

Sapka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése