2017. március 29., szerda

#CsKM március - otthonszépítés saját kezűleg

Egészen Panka, a CsKM házigazdája izgalmas témát adott márciusra. Otthonszépítés sk.  

Nagyon sok minden jut erről az eszembe. Az előbb már írtam egy fél oldalt, de kitöröltem, mert nem akarok senkit megbántani. 
Szóval otthonszépítés: ebben édesapám és a férjem a nagy mester. Apukám gyönyörű, egyedi bútorokat és kiegészítőket készített nekem. A férjem pedig igazi ezermester. Fúr, farag, csiszol, fest, mázol, ácsol. Mondhatom, hogy el vagyok kényeztetve ezen a téren. Meszelni, festeni egyszer engedtek, akkor is csak az előszobafal által eltakart falrészt kenhettem be. Ablakot, ajtót viszont már többször festettem. Mert az női munka. És kész. Azért be kell valljam, hogy mostanra nagyrészt műanyag ablakaink vannak.
Nagymamám az otthonszépítést abban látta, hogy mindenhová hímzett terítőket aggatott. Ajtó fölé, kredencre, asztalra, tévére, fotel támlájára. Édesanyám lelkesen készítette az "égetett" képeket és dísztárgyakat. (Ma már pirográfiának hívják ezt a technikát.) Egyik nagynéném gyűjti a népi dísztányérokat, és falvédőket. Egy távoli rokon lakótelepi lakásának falai és plafonja történelmi címerekkel van/volt telepingálva. Ez mind belefér az otthonszépítésbe. Mert hát kinek mi a szép. 

Hogy ezek után én mivel szépítem az otthonunkat? Nagyon visszafogott vagyok. Tulajdonképpen az adventi koszorúk és az ajtóra akasztott kopogtató koszorúban ki is merül nálam ez a tevékenység. 
Sk koszorúimról hoztam nektek egy montázst. Tavaszi koszorút most először készítettem, csak a feladat miatt. 


Ezen felül még néhány horgolt terítő "szárad" a lelkemen, no meg néhány gyerekkori suba kép, és makramé virágtartó, amikről már kép sincs. 

Nagyon kíváncsian várom a többiek posztjait. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése